Społeczność – jak ją zdobyć i zaangażować?

społeczność

Społeczność

Każda działalność w internecie wymaga „znalezienia” odpowiedniej dla niej publiczności. Kto chciałby tworzyć content wiedząc, że i tak nikt go nie zobaczy? W przypadku działalności na Youtube, kluczem do sukcesu jest nasza społeczność.

Jak ją zdobyć? Po pierwsze, zastanów się czy tematyka Twojego kanału ma szansę trafić do większej publiczności. Czy znajdą się osoby, które zainteresują się Twoimi filmikami a co najważniejsze: znajdź jedną rzecz, która wyróżni Cię spośród innych twórców.  Jeszcze kilka lat temu każdy kanał w krótkim czasie zdobywał „jakąś” społeczność. Obecnie jest to długi i trudny proces. Wynika to z tego, że zdążył już powstać kanał o praktycznie każdej możliwej tematyce. Jeżeli chcesz zaistnieć – musisz się czymś wyróżnić i zaciekawić ludzi na tyle, aby zechcieli zostać z Tobą na dłużej. Zbuduj więc swoją własną społeczność na oryginalności.

Po drugie, pokaż swoim widzom, że Ci na nich zależy. Nic tak nie buduje więzi między ludźmi jak poczucie, że ktoś ich docenia. Wystarczy nawet krótka wiadomość na koniec filmiku, w której podziękujesz za obejrzenie Twojego materiału. Niby tak mała rzecz ale wiele wnosi do naszych relacji z widzem. Kolejna ważna sprawa to odpisywanie na komentarze. O ile to możliwe, staraj się odpisać  na wszystkie. Widzowie zadają Ci pytania? Odpowiedz na nie. Staraj się pomóc im na tyle, na ile jest to możliwe. W przypadku większych kanałów, gdy zaangażowanie widzów rośnie, odpisywanie na każdy komentarz staje się oczywiście niemożliwe ale już zwykłe serduszko obok komentarza widza sprawia, że w przyszłości zechcą oni skomentować inny filmik. Każde działanie widza na Twoim kanale powinno wiązać się z reakcją na nie dlatego zachęcajcie swoich odbiorców do dialogu.

Po trzecie, nagradzaj swoją społeczność. Niezmiernie ważne jest zdanie sobie sprawy z tego, że bez ludzi oglądających Twoje materiały niczego byś nie osiągnął. Staraj się więc, raz na jakiś czas, zorganizować na kanale rozdania. Nie muszą to być nagrody warte kilkaset złotych. Wystarczy już mały drobiazg, który własnoręcznie przez ciebie wybrany i kupiony zadowoli widza. Kilka lat temu wpadłam na pomysł aby z każdego nowego miejsca, do którego jadę, wysyłać obserwatorom kartki. Raz na pół roku publikuję więc podróżniczego vloga, w którym ogłaszam takie rozdanie (przykładowe rozdanie). Wierzcie lub nie ale pod każdym tego typu filmikiem dostaję kilkaset zgłoszeń dotyczących konkursu. W ten sposób nie tylko doceniasz swoją społeczność ale automatycznie zwiększasz aktywność widzów na platformie.

A Wy? Jak dbacie o swoją społeczność?

@Ewelina

Ten wpis został opublikowany w kategorii porady i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *